v Bir malı ne satar?
·
BİR MALI, BİR İŞİ DUYGU SATAR
·
AMA DOĞRU DUYGU
Eğer yaptığınız bir işe duygu katmazsanız sonuç
alamazsınız.
DUYGUYU BUL
DUYGUYU ORGANİZE ET
DUYGUYU SAT
|
v Fikirler insanları ayırır, duygular birleştirir.
v Üreten insanın zamanı
değerlidir.
v Düşünen insanın zamanı
değerlidir.
v Profesyonel iletişimin
temeli satmaktır.
SORU SORMAK
v SORU SORMAYI ENGELLEME :
v Çocuğa yapabileceğiniz en
büyük kötülük:
a.
Soru sormasını engelle
b.
Hayallerini yık
c.
Duygularını yık.
SES EĞİTİMİ
Sesi
ısıtır.
v 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7,
..........80,....90, ... 98, 99,100
1 den 100 e kadar belirli bir ses tonu ile say
Sesin tizliği...
v MAN, MEN, MİN, MON, MUN,
MÜN, MIN, MÖN
Mmmmmmmmmmmmaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnn



Man sesi çıkarılırken harfler arasında kesinti
olmayacak.
Sesi kuvvetlendirir.
v 1, 2, 3, 4, 5, 4, 3, 2, 1
1 den 5 kadar sesin şiddetini arttırarak say, aynı
şekilde azaltarak geriye doğru say.
Sesi kuvvetlendirir.
v HAH, HEH, HİH, HOH, HUH,
HÜH, HIH, HÖH
Karından başlayıp ağızdan ses maksimum seviyede
çıkacak
Sesi kuvvetlendirir.
v PAH, PEH, PİH, POH, PUH,
PÜH, PİH, PÖH
Karından başlayıp ağızdan ses maksimum seviyede
patlar gibi çıkacak
Çalışmalar: 1 yıl her gün yapılacak.
MAN, MEN, .....sürekli yapılacak.
Ses çalışması 11.00 ile 22.00 arası yapılabilir.
Toplum karşısında konuşmadan önce çok sıcak veya
soğuk içecekler içilmemeli,
Konuşmadan 15 dk. önce kış aylarında ıhlamur
içilebilir.
NEFES KONTROLÜ
v Doğru nefes diyafram
nefesidir.
![]() |
|||||||
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
||||||



![]() |
![]() |


Nefes
alırken önce karın bölgesi şişmeli, sonra ciğerlerin tamamı,
Nefes
verirken önce karın bölgesi inmeli, sonra ciğerlerin tamamı inmeli.
EGZERSİZİ
Nefes
al -göbek- sonra ciğerleri kullan. Sayı
arttıkça zorlama oldukça nefes açılır.
1
den 5 e sayarak nefesi ver.
Sonra
10, 20 ye 30 u zorla 50 de bitir.
Her
gün artır.
Her
defasında 1 den başla
v
AZ YAP HEP YAP
|
DOĞRU NEFES ALAN DOĞRU SES ÇIKARIR.
|
BAŞARMAK İÇİN MÜTEŞEBBİS RUH...
|
KENDİM İÇİN
|
AĞIZ DUDAK TEMBELLİĞİ
1.
U ve İ harflerini söylüyormuş gibi U ağzını büz, İ ağzını ger.
Günde 3 dakika, sabahları
yap.
Dudak kaslarını geliştirir.
Dudak kasları kuvvetli olan
sesin çıkışına hakim olur.
2.
Kurşun kalem çalışması:
v Kurşun kalem dik olacak
şekilde ağza alınır. Yarım santimetre kadar ağza girecek şekilde dişlerin
arasına sıkıştırılır.
v Bu şekilde roman sayfasının
yarısını heceleyerek vurgulu oku.
v Vurgulu oku
P Ç T
K R M Z N harflerini abartılı olarak
oku.
3.
Dil gerilmesi:
Dilini salla, ger: dil
önemli konuşma organımızdır.
Boynu arkaya ger ki çenen
gelişin.
VURGULAMA
Vurgulamada fikir ön
plandadır.
v Ne kadar iyi vurgulama
yaparak konuşursan karşındaki o kadar iyi anlar.
TONLAMA
Tonlama
konuşmaya duygu vermek için yapılır.
v Hissettiğini net hisset ve
karşı tarafa hissettir.
v Tonlama duyguyu çıkarmamızı
sağlar.
BEDEN DİLİ
![]() |
MİMİK
JEST
v Yaz aylarında yüzün gevşek
olur.
v Yaz aylarında kendini
sürekli gerersen terlersin
v İnsan sinirli iken kendini
tutar. Kalemi, sağını solunu, masayı,
v İnsan kendine destek aradığı için tutma ihtiyacı hisseder.
v Bilirsen bedenine hakim olursun.
v Bir şeyi elinde tutmak güçsüzlüktür.
v Asla ellerini cebine atma-sığınma
v Doğal duruş ellerin yanda olmasıdır.
KENDİN GİBİ OL...
|
Karşındakinin duygusunu
anla ve “ben olsaydım” diye kendine sor, sorgula..
|
Konuşmada % 20 yetenek % 70 tekniktir.
Heyecanını kontrol et, çocuğa heyecanını kontrol
etmesini öğret.
İtiraf et. Ne
kadar itiraf edersen o kadar rahat edersin.
Ne kadar itiraf edersen o kadar az yaparsın.
FREKANS
KONUŞMA FREKANSLARI
1.
GÖRSELLER
2.
İŞETSELLER
3.
DOKUMSAL DUYGUSALLAR
1.
GÖRSELLER
Örnek:
Fatih Altaylı
v Hızlı konuşurlar
v Hızlı düşündükleri için
hızlı konuşma ihtiyacı doğmuştur.
v Anlaşılması zordur.
v Konudan konuya atlarlar
v Cümlenin sonunu yutarlar
v Bir şeyi görünce daha iyi
anlarlar
v Tasvirle anlatılabilir.
“Görseller
mutlaka hızlı konuşur”
v Daha çabuk gaza gelirler
v Bakmak, görmek kelimelerini
farkında olmadan kullanırlar
Güzel ses,
burun ve gırtlaktan dengeli çıkan sestir.
|
DENEME YAZILARI: kişinin benzetme ve
örnekleme yönünü geliştirmesi için önemli
|
2.
İŞETSELLER
Örnek:
Hulki Cevizoğlu, Kemal Derviş
v Ne hızlı, ne ağır konuşurlar
v Dengeyi iyi bulur
v Diyafram nefesini iyi
kullanır.
v Duydunmu, dedi, gibi
kelimeleri farkında olmadan kullanırlar.
v Diyaloglara önem verirler
v Duyunca ve görünce gaza
gelirler.
3.
DOKUMSAL DUYGUSALLAR
Örnek: Hatemi, Teksoy,
Türkan Şoray,
v Her olayın duygusuna, önem verir,
v Manaya önem verir
v Çok ağır nefes alırlar.
v Dokunmaya bayılırlar.
§ Karşısındaki kişiye dokunabilir.
§ Kendi yüzüne, pantolonuna, masaya ... vs dokunabilir.
Karşına bir
kişi gelmiş ise sen onun frekansına geç.
Profesyonel iletişimde aynı frekansta
Topluluklar
karşısında işitsel olmak zorundayız konuşmak esastır.
ANLATIMDA
§ Benzetme
§ Örnekleme
§ Diyalog kullan
Bunun için
benzetme ve örnekleme arşivinin artması gerekir.
Dokunsal
duysallar ile görseller çok zor anlaşır.
SORU SORMA
TEKNİĞİ
SORULAR
1.
Bilgi içermeli
2.
Kısa olmalı
3.
Anlaşılır olmalı
4.
Yumuşak olmalı
5.
Duygu olmalı
6.
Yarar gözetilmeli
7.
Genelleme yapılmamalı
v Bilgili olmayan soru soramaz.
v Soruları tek tek sor.
v Kısa soru cümlesi kur.
v Soru cümlelerinin anlaşılır olmasına dikkat et.
v Dengeli, yumuşak (hariciye tarzı) soru sor.
v Gaza gelmeden sor.
v Karşı tarafı kıracak sorular sorma.
v Soru sormak insanı harekete geçirir.
v Her sorunun cevabı hemen gelmez.
v Soru sorma kalitesini arttır.
v Geneli bil, ayrıntıyı sor.
v Doğru soru hayatını değiştirir.
v Düşün öyle sor.
v Hiç bilmediğin konuda önce araştır. Sonra sor.
v Öğrencilere; şu 5 sayfayı çalışıp bana sorular sorun diyebilirsiniz.
Bunlar öğrencilerinizin soru sorma kalitelerini arttırır.
YARAR (BEN)
YARAR(SEN)
YARAR(HERKES)
Soru sorarken benim, senin,
herkesin yararı olmalı.
v Soru insanı
heyecanlandırmalı.
v Konuşma ile insanları germe
İNSANLARI GÜLDÜRMEK
v İnsanlar zıtlıklara güler
v İnsanlar insanlara güler
v İtiraf et: Ben de sizin gibi
iken ...
v Kendinle alay et: Huysuz
Virjin
v Taklitler ile uğraşma
v Espiri yaparken gülme.
v Ne kadar eğlendirirsen o
kadar iyi eğitirsin.
ENERJİ
v Enerjiyi muhafaza etmek.
v Enerji hırsızı:
a.
Alenen çalanlar
b.
Çaktırmadan çalanlar
c.
Çaldığını bile fark
etmeyenler.
Enerji çalarken insanlar:
a.
Korkutucu insanlar
b.
Acındırıcı insanlar
c.
Mesafeli insanlar
d.
Sorgulayıcı insanlar
Bu
tarzlardan 4 de her insanda vardır. Fakat biri öndedir.
v 0-10 yaş arasında çocuklara
mutlak enerji verilmeli
v İnsanlar enerjilerinin
çalındığı yerden kaçarlar
v İnsan yaptığı işte mutlu
olmalı ki enerjisi artsın
v Kişi kendini sorgulayıcı
olduğu zaman dengeler.
v Tiyatrocular, her organizeyi
yapan insanlar sorgulayıcı olurlarsa
daha başarılı olurlar.
v Bilgi insanı dengeye
ulaştırır.
v Yönetici, öğretmen
karşısındakinin enerjisini çalmasın yeter.
Toplum Enerjisini Çalmak : Deprem, bölgesel felaketler.
Ülkelerin Enerjisini Çalmak: Savaşlar, çatışmalar:
İsrail-Filistin
Enerjisinin çaldırmama yolu:
Acındırıcı:
Acındırmaya devam ederse enerji toplar.
Çocuk
kendini acındırırsa dinle
Yansıma-aynalama:
Adam dövmeye geliyor:”sen
bana yumruk atarsan ölürüm ben” deyince duygularına cevap bulur ve vazgeçer.
Karşı taraf sana hangi duygu
ile yaklaşıyorsa o duygu ile cevap verin.
Dünyanın tüm tuzaklarının
iki temeli vardır.
Yem ve gizlilik.
v Konuşmanın en önemli yeri başıdır.
v Konuşmanın başında minik bir cimle başlayın (manşet)
v Konuşmada yem duygudur.
v Konuşmada kaşındaki toplumun ortak duygusunu bulmak.
v Konuşmanın başında bilinenle başlama
Konuşmada Sıralama
1.
Manşet
2.
Bilgilendirme
3.
İnandırma
4.
Eylem
En başta ne satacağını
söyleme
Bir insan bir defa
aldatılırsa gerçeklerden şüphe etmeye başlar.
1.
Manşet
Kısa
ve öz olmalı
2.
Bilgilendirme (tez)
Hayattan
örnek ver
3.
İnandırma (antitez)
4.
Eylem (sentez)
- Tek hedef (ağzındaki
baklayı çıkar)
- Çözüm
Örnek:
1.
Manşet
Beyazı sever misiniz?
2.
Bilgilendirme
Ayşe teyze bir pilav yapar. Bembeyaz,
3.
İnandırma
Annemin ise pilavı hiç öyle olmaz. Her zaman biraz
sarıdır.
4.
Eylem
- Tek hedef (ağzındaki
baklayı çıkar)
Öğrendim ki Ayşe teyze pilav yaparken limon
sıkarmış.
- Çözüm
Eğer pilavın beyaz olmasını istiyorsan pilav suyu
kaynarken limon sıkamlısın.
BELLEK GÜCÜ
Tarih Ezberlemede Kotlama:
0 S,Z A
1 D,T E
2 N İ
3 M O
4 R U
5 L Ü
6 Ç,Ş,J I
7 K Ö
8 F,V H
9 B, P Y
C
G
Ğ
Örnek:
1071: 1 0 7 1
D S K T
İ E